Informace pro veřejnost
Podle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu
k informacím
Název organizace:
Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková
organizace
Adresa organizace:
Smetanova 8, 602 00 Brno
Datová schránka - typ OVP - Právnická
osoba
Identifikátor datové schránky:
zv532gs
Identifikátory organizace:
IČO 00400963 IZO 000 400
963 REDIZO 600003272
Detašovaná pracoviště
ZŠ a MŠ Jana Broskvy 3, Jany Broskvy 3, Chrlice
643 00
Kostel Nejsvětějšího srdce Páně, Nám. republiky,
Husovice, Brno, 614 00
Z ř i z o v a t e l
Jihomoravský kraj, Brno, Žerotínovo nám 449/3, 601 82
Brno
usnesením Zastupitelstva JMK. 16/60
ZUŠ hospodaří s finančními
prostředky:
získanými vlastní základní činností – úplata za
vzdělávání
přijatými z rozpočtu zřizovatele a místně
příslušnému krajského úřadu
Vedení školy
Beata Blašková ředitelka školy
Rebeka Staněk Lonská statutární zástupkyně školy
Zuzana Jasinková zástupkyně ředitelky školy, odborný pracovník
Iveta Suková ekonomka školy
Petr
Šibor správce budovy
Statutárním zástupcem organizace je Beata
Blašková jmenovaná do funkce ředitelky školy s účinností od 1.
8. 2024 zřizovatelem JMK. Vymezení pravomoci a působnosti ředitelky školy
stanoví zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším
odborném a jiném vzdělávání (školský zákon - § 131, § 164, § 165), dále
organizační řád školy, který je povinným veřejným dokumentem a je umístěn na
webu školy. Vymezení vztahu mezi zřizovatelem a ředitelkou je dán zřizovací
listinou.
GDPR – pověřenec
Mgr. Alena Straubová, advokátní kancelář,
Smetanova 8, 602 00 Brno
Informace o škole poskytuje
poskytuje ředitelka školy. V případě nepřítomnosti
ředitelky školy je možné se obrátit na zástupkyně ředitele.
Odvolání proti rozhodnutí ředitelky
školy
se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, §§
81-93. Odvolání je možné k OŠ KÚ JMK prostřednictvím ředitelky školy do
15 dnů od vydání rozhodnutí.
Postup při vyřizování stížností,
oznámení a podnětů
upravuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád §175
-
přijímá podatelna školy každý pracovní den v obvyklé pracovní době
- o
každé stížnosti musí být pořízen písemný záznam
-
stížnost musí být vyřízena nejdéle do 60 dnů ode dne, kdy byla doručena
- o
vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn
-
stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit
podklady potřebné pro vyřízení stížnosti
Postup při vyřizování žádosti o
poskytnutí informace
-
žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to
i prostřednictvím telekomunikačního zařízení
-
není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo
nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za
dostačující, je třeba podat žádost písemně
-
žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt.
-
sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace podle § 6 odst. 2, se
považuje za nové podání žádosti
- z
podání musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno a kdo jej činí
-
anonymní žádosti se nevyřizují
Povinný subjekt posoudí obsah žádosti a
- v
případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je
požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi
dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 7
dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- v
případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží
a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do tří dnů žadateli
-
poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání
a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii, nebo na
paměťových médiích
- o
postupu při poskytování informace se pořídí záznam
-
lhůtu o poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše
však o 10 dní, žadatel musí být
o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas
před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace
- dle
zákona nesmí být vydány informace, které vypovídají o osobnosti a soukromí
fyzické osoby, jsou označeny za obchodní tajemství nebo se týkají probíhajícího
trestního řízení
-
pokud povinný subjekt žádosti, byť jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě
pro vyřízení žádosti rozhodnutí, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží
-
jestliže ve lhůtě pro vyřízení žádosti nebyla informace poskytnuta či nebylo
vydáno rozhodnutí, má se za to, že poskytnutí informace bylo odepřeno.
-
proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula
lhůta pro vyřízení žádosti.
-
rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele
- žádost o poskytnutí údajů o příjmech fyzických osob
lze zamítnout
Sazebník úhrad za poskytování informací
|
|
Poskytování informací |
Poznámka |
Kč |
|
1. |
Kopírování na kopírovacích strojích |
A4 jednostranné |
10,00 |
|
|
|
A3 jednostranné |
15,00 |
|
2. |
Tisk |
A4 černobílé |
10,00 |
|
|
|
A4 barevné |
15,00 |
|
3. |
Kopírování na datové nosiče |
|
dle pořizovací ceny nosiče |
|
4. |
Náklady na mimořádné rozsáhlé vyhledávání informací |
|
200,00 za každou započatou hodinu |
|
5. |
Skenování - stránka |
|
5, 00 |
|
6. |
Přenos informací elektronickou poštou |
|
zdarma |
|
7. |
Telekomunikační poplatky |
Meziměstské |
dle platných tarifů |
|
8. |
Poštovné a jiné poplatky |
|
dle platných tarifů |
Úhrady jsou vybírány v kanceláři školy v
hotovosti, žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku. V odůvodněných
případech lze podmínit vydání informace zaplacením úhrady nebo zálohy.
Úhrada nákladů je příjmem školy.
Žadatel je předem písemně informován o výši požadované
úhrady. Pokud žadatel úhradu neuhradí do 15 dnů od oznámení výše
úhrady, škola žádost odloží (§17 odst. 5 zákona).
Přehled nejdůležitějších předpisů,
kterými se škola při výkonu své působnosti řídí
- zákon č.
561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném
vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
-
zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších
předpisů
-
vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších
předpisů
-
vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění
pozdějších předpisů
-
vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání, ve znění pozdějších
předpisů
- vyhláška
č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní
matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze
školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení), ve znění
pozdějších předpisů
-
vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro
děti, ve znění pozdějších předpisů
-
vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz
zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění
pozdějších předpisů
-
zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
-
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění
pozdějších předpisů
-
zákon č. 262/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů a související pracovně
právní zákony, vyhlášky, nařízení vlády a metodická doporučení
Výroční zpráva a zpráva o hospodaření
Škola dle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve
znění pozdější předpisů zpracovává výroční zprávu o činnosti školy za uplynulý
školní rok. Zpráva je vypracovávána v souladu s vyhláškou č. 15/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Výroční zpráva ZUŠ Brno, Smetanova 8, p.o. je umístěna na vedení školy, na www
stránkách školy.
Škola jako veřejná instituce je povinna zpracovávat
každoročně výroční zprávu o poskytování informací podle zákona
č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění
pozdějších předpisů. Zpráva je umístěna na podatelně školy.
Škola dále zpracovává zprávu o hospodaření, jejíž součástí jsou roční účetní závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztráty včetně příloh).
Zveřejňování smluv
Škola jako veřejná instituce hospodařící
s veřejnými prostředky zveřejňuje smlouvy, které uzavřela od 1. 2. 2015
s nejrůznějším subjekty (fyzickými i právnickými osobami), pokud s tím obě
smluvní strany souhlasí. Příklady smluv – smlouvy nájmu, dodavatelské smlouvy,
darovací smlouvy, smlouvy za služby apod. V případě, že je smlouva
uzavírána s fyzickou osobou, jsou osobní údaje ve smlouvě anonymizovány a
teprve poté zveřejněny.
Školní vzdělávací program
Aktuální verze je uveřejněna na webu školy a na
vrátnici školy.
Přijímací řízení
Podmínkou pro přijetí do studia je úspěšné vykonání
talentové zkoušky dle znění vyhlášky č. 71/2005 Sb. o ZUŠ.
Informace pro veřejnost nabývají účinnosti 22.října
2025
Brno, dne 22. října 2025
Mgr. Beata Blašková, ředitelka školy
Oznamovací povinnost vůči veřejnosti
Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace, se
sídlem Smetanova 8, Brno dále jen „škola“ jako správce osobních údajů
zpracovává údaje v níže uvedených případech.
Na školu je možné se k uplatnění práv v oblasti osobních údajů obracet
prostřednictvím datové schránky ID zv532gs , emailem na adrese
info@zussmetanova.cz nebo poštou na adrese Základní umělecká škola Brno,
Smetanova 8, po., Smetanova 8, 602 00 Brno. Výše uvedenými způsoby je možné
se v relevantních případech na školu
obracet za účelem uplatnění práva na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování,
vznést námitku proti zpracování, jakož i při uplatnění práva na přenositelnost
údajů a dalších práv podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Výše
uvedenými způsoby se mohou subjekty údajů na školu obracet v případě údajů
zpracovávaných na základě souhlasu rovněž za účelem odvolání souhlasu se
zpracováním osobních údajů.
Jmenovaným pověřencem pro školu je Mgr. Alena Straubová, advokátní
kancelář, Smetanova 8, 602 00 Brno.
Podatelna Základní umělecké školy Brno, Smetanova 8, příspěvková
organizace
Provozní doba : PO-PÁ
13.00 -14.30 hod.
Adresa pro doručování dokumentů v analogové podobě :
Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace
Smetanova 8, 602 00 Brno
v digitální podobě : info@zussmetanova.cz
ID schránky:
zv532gs
Způsob přijetí dokumentů v digitální podobě:
ods, odp, txt, rtf, doc/docx, xls/xlsx,
ppt/pptx, jpg/jpeg/jfif, png,
tif/tiff, gif, mpeg1/mpeg2, wav, mp2/mp3,
isdoc/ isdocx, edi,
dwg, shp/dbf/shx/prj/qix/sbn/sbx, dgn,
gml/gfs/xsd)
(vyhl. č. 194/2009 Sb., příl. 3 / vyhl. č.
259/2012 Sb., § 23)
● povinnosti u datové zprávy (ověření,
čitelnost, viry)
Pokud bude u datové zprávy zjištěn výskyt chybného datového formátu či
programu, který by byl způsobilý přivodit škodu na informačním systému - nebude
zpracován podatelnou.
Pokud bude doručený dokument neúplný či poškozený - nebude zpracován
podatelnou
GDPR - Ochrana osobních údajů
Informace
o zpracování osobních údajů ke stažení
Zapojení do projektu MAP IV
naše škola je zapojena do projektu MAP IV. což je „Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně IV“ (MAP Brno IV. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj vzdělávání (OP VVV), se spoluúčastí města Brna. Projekt se také zabývá kvalitou základního uměleckého vzdělávání.


| ZUS_Smetanova_Informace_o_zpracování_OÚ.xlsx | Stáhnout |
| Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace | |
| Smetanova 8, Brno, 601 82 | |
| IČ: | 00400963 |
| Ředitel školy: | Mgr. Beata Blašková |
| E-mail: | info@zussmetanova.cz |
| Web: | |
| ISDS: | zv532gs |
| Zřizovatel: | Jihomoravský kraj |