Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace

Úřední deska


 Informace pro veřejnost


Podle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím


Název organizace:

Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace


Adresa organizace:

Smetanova 8, 602 00 Brno


Datová schránka - typ OVP - Právnická osoba

Identifikátor datové schránky:  zv532gs        


Identifikátory organizace:

IČO 00400963   IZO 000 400 963   REDIZO 600003272


Detašovaná pracoviště

ZŠ a MŠ Jana Broskvy 3, Jany Broskvy 3, Chrlice  643 00

Kostel Nejsvětějšího srdce Páně, Nám. republiky, Husovice, Brno, 614 00


Z ř i z o v a t e l

Jihomoravský kraj, Brno, Žerotínovo nám 449/3, 601 82 Brno

usnesením Zastupitelstva JMK. 16/60


ZUŠ hospodaří s finančními prostředky:

získanými vlastní základní činností – úplata za vzdělávání

přijatými z rozpočtu zřizovatele a místně příslušnému krajského úřadu


Vedení školy

Beata Blašková                      ředitelka školy                                                 

Rebeka Staněk Lonská      statutární zástupkyně školy

Zuzana Jasinková              zástupkyně ředitelky školy, odborný pracovník

Iveta Suková                         ekonomka školy

Petr Šibor                              správce budovy

Statutárním zástupcem organizace je Beata Blašková  jmenovaná do funkce ředitelky školy s účinností  od 1. 8. 2024 zřizovatelem JMK. Vymezení pravomoci a působnosti ředitelky školy stanoví zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon - § 131, § 164, § 165), dále organizační řád školy, který je povinným veřejným dokumentem a je umístěn           na webu školy. Vymezení vztahu mezi zřizovatelem a ředitelkou je dán zřizovací listinou.


GDPR – pověřenec

Mgr. Alena  Straubová, advokátní kancelář, Smetanova 8, 602 00 Brno


Informace o škole poskytuje

poskytuje ředitelka školy. V případě nepřítomnosti ředitelky školy je možné se obrátit  na zástupkyně ředitele. 


Odvolání proti rozhodnutí ředitelky školy

se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, §§ 81-93. Odvolání je možné k OŠ KÚ JMK prostřednictvím ředitelky školy do 15 dnů od vydání rozhodnutí.

 

Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů

upravuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád §175

-         přijímá podatelna školy každý pracovní den v obvyklé pracovní době

-         o každé stížnosti musí být pořízen písemný záznam

-         stížnost musí být vyřízena nejdéle do 60 dnů ode dne, kdy byla doručena

-         o vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn

-         stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti


Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace

-         žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení

-         není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou                    žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně

-         žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt.

-         sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace podle § 6 odst. 2, se považuje za nové podání žádosti

-         z podání musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno a kdo jej činí

-         anonymní žádosti se nevyřizují

Povinný subjekt posoudí obsah žádosti a

-         v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele                       ve  lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 7 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti

-         v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do tří dnů žadateli

-         poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti                   pořídit kopii, nebo na paměťových médiích

-         o postupu při poskytování informace se pořídí záznam

-         lhůtu o poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní, žadatel musí být o prodloužení lhůty                       i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace

-         dle zákona nesmí být vydány informace, které vypovídají o osobnosti a soukromí fyzické osoby, jsou označeny za obchodní tajemství                      nebo se týkají probíhajícího trestního řízení

-         pokud povinný subjekt žádosti, byť jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, s výjimkou případů,                           kdy se žádost odloží

-         jestliže ve lhůtě pro vyřízení žádosti nebyla informace poskytnuta či nebylo vydáno rozhodnutí, má se za to, že poskytnutí informace bylo             odepřeno.

-         proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.

-         rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele

-        žádost o poskytnutí údajů o příjmech fyzických osob lze zamítnout

 

Sazebník úhrad za poskytování informací

 

 

 

Poskytování informací

Poznámka

1.

Kopírování na kopírovacích strojích

A4 jednostranné

  10,00

 

 

A3 jednostranné

  15,00

2.

Tisk

A4 černobílé

  10,00

 

 

A4 barevné

  15,00

3.

Kopírování na datové nosiče

 

  dle pořizovací ceny nosiče

4.

Náklady na mimořádné rozsáhlé vyhledávání informací

 

  200,00 za každou

započatou hodinu

5.

Skenování - stránka

 

   5, 00

6.

Přenos informací elektronickou poštou

 

  zdarma

7.

Telekomunikační poplatky

Meziměstské

dle platných tarifů

8.

Poštovné a jiné poplatky

 

dle platných tarifů

 

Úhrady jsou vybírány v kanceláři školy v hotovosti, žadateli je vždy potvrzena úhrada poplatku. V odůvodněných případech lze podmínit vydání informace zaplacením úhrady nebo zálohy.  Úhrada nákladů je příjmem školy.

Žadatel je předem písemně informován o výši požadované úhrady. Pokud žadatel úhradu neuhradí do 15 dnů   od oznámení výše úhrady, škola žádost odloží (§17 odst. 5 zákona).

 

 

 

Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se škola při výkonu své působnosti řídí

-         zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský  zákon), ve znění pozdějších                 předpisů

-         zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů

-         vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších předpisů

-         vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů

-         vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů

-         vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a                        školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení), ve znění pozdějších předpisů

-         vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti,  ve znění pozdějších předpisů

-         vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a                               mladistvých, ve znění pozdějších předpisů

-         zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

-         zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

-         zákon č. 262/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů a související pracovně právní zákony, vyhlášky, nařízení vlády a metodická doporučení

 

 

Výroční zpráva a zpráva o hospodaření

Škola dle zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdější předpisů zpracovává výroční zprávu o činnosti školy za uplynulý školní rok. Zpráva je vypracovávána  v souladu s vyhláškou č. 15/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Výroční zpráva ZUŠ Brno, Smetanova 8, p.o.              je umístěna na vedení školy, na www stránkách školy.

Škola jako veřejná instituce je povinna zpracovávat každoročně výroční zprávu o poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.,                    o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů. Zpráva je umístěna na podatelně školy.

Škola dále zpracovává zprávu o hospodaření, jejíž součástí jsou roční účetní závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztráty včetně příloh).


Zveřejňování smluv

Škola jako veřejná instituce hospodařící s veřejnými prostředky zveřejňuje smlouvy, které uzavřela od 1. 2. 2015 s nejrůznějším subjekty (fyzickými i právnickými osobami), pokud s tím obě smluvní strany souhlasí. Příklady smluv – smlouvy nájmu, dodavatelské smlouvy, darovací smlouvy, smlouvy za služby apod. V případě, že je smlouva uzavírána s fyzickou osobou, jsou osobní údaje ve smlouvě anonymizovány a teprve poté zveřejněny.

 

Školní vzdělávací program

Aktuální verze je uveřejněna na webu školy a na vrátnici školy.

 

Přijímací řízení

Podmínkou pro přijetí do studia je úspěšné vykonání talentové zkoušky dle znění vyhlášky č. 71/2005 Sb. o ZUŠ.

 

Informace pro veřejnost nabývají účinnosti 22.října 2025

 

 

Brno, dne 22. října 2025

 

Mgr. Beata Blašková, ředitelka školy

  

Oznamovací povinnost vůči veřejnosti

 

Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace, se sídlem Smetanova 8, Brno dále jen „škola“ jako správce osobních údajů zpracovává údaje v níže uvedených případech. Na školu je možné se k uplatnění práv v oblasti osobních údajů obracet prostřednictvím datové schránky ID zv532gs , emailem na adrese info@zussmetanova.cz nebo poštou na adrese Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, po., Smetanova 8, 602 00 Brno. Výše uvedenými způsoby je možné se v relevantních případech na školu obracet za účelem uplatnění práva  na přístup k osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování, jakož i při uplatnění práva na přenositelnost údajů a dalších práv podle obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Výše uvedenými způsoby se mohou subjekty údajů na školu obracet v případě údajů zpracovávaných na základě souhlasu rovněž za účelem odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů.

 

Jmenovaným pověřencem pro školu je Mgr. Alena Straubová, advokátní kancelář, Smetanova 8, 602 00 Brno.

 

 

Podatelna Základní umělecké školy  Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace

 

Provozní doba : PO-PÁ

                          13.00 -14.30 hod.

 

Adresa pro doručování dokumentů v analogové podobě :

Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace

Smetanova 8, 602 00 Brno

 

v digitální podobě :    info@zussmetanova.cz

 

ID schránky:

zv532gs

 

Způsob přijetí dokumentů v digitální podobě:

 

  • emailem, datovou schránkou, na nosiči
  • formáty dokumentů  (pdf, pdf/A, xml, fo/zfo, html/htm, odt,

ods, odp, txt, rtf, doc/docx, xls/xlsx, ppt/pptx, jpg/jpeg/jfif, png,

tif/tiff, gif, mpeg1/mpeg2, wav, mp2/mp3, isdoc/ isdocx, edi,

dwg, shp/dbf/shx/prj/qix/sbn/sbx, dgn, gml/gfs/xsd)

(vyhl. č. 194/2009 Sb., příl. 3 / vyhl. č. 259/2012 Sb., § 23)

● povinnosti u datové zprávy (ověření, čitelnost, viry)

Pokud bude u datové zprávy zjištěn výskyt chybného datového formátu či programu, který by byl způsobilý přivodit škodu na informačním systému - nebude zpracován podatelnou.

 

Pokud bude doručený dokument neúplný či poškozený - nebude zpracován podatelnou

 

 

 

GDPR - Ochrana osobních údajů

 

Informace o zpracování osobních údajů ke stažení

 


 

 Zapojení do projektu MAP IV

naše škola je zapojena do projektu  MAP IV. což je „Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně IV“ (MAP Brno IV. Projekt je spolufinancován      z Operačního programu Výzkum, vývoj vzdělávání (OP VVV), se spoluúčastí města Brna. Projekt se také zabývá kvalitou základního uměleckého vzdělávání.

 

  

 Naše škola se zapojila do OP JAK

Název projektu "Smetanka OPJAK".
Realizace 1.1.2023 až 31.12.2025.
Registrační číslo projektu CZ.02.02.XX/00/22_002/0005842.
Projekt je zaměřen na vzdělávání a spolupráci pedagogů, inovativní vzdělávíní žáků a komunitní setkávání.

Dokumenty
Kalendář akcí
Jihomoravský kraj

Základní informace

Základní umělecká škola Brno, Smetanova 8, příspěvková organizace
Smetanova 8, Brno, 601 82
IČ:00400963
Ředitel školy:Mgr. Beata Blašková
E-mail:info@zussmetanova.cz
Web:
ISDS:zv532gs
Zřizovatel:Jihomoravský kraj

Tento web zpracovává pouze nezbytné (technické a relační) cookies, jejichž zpracování nepodléhá souhlasu.